Στις 26 Δεκεμβρίου 2009, ξεκινήσαμε για μια ακόμα εκδρομή, αυτή τη φορά στην Εύβοια με σκοπό την εξερεύνηση του σπήλαιο Κολέθρα Μετοχίου, στο ομώνυμο χωριό. Το χωριό Μετόχι είναι 2.30 ώρες από Αθήνα μέσο της Στενής Ευβοίας.

Αφού φτάσετε στο χωριό, ρωτήστε για το χωματόδρομο που πηγαίνει στο σπήλαιο Κολέθρα. Όταν μπείτε σε αυτόν, θα περάσετε το ποτάμι δύο φορές,

και προχωρήστε μέχρι να βρείτε το χωματόδρομο που στρίβει αριστερά (ο χωματόδρομος αυτός δεν υπάρχει στο χάρτη). Αν έχετε τζιπ συνεχίστε στο χωματόδρομο, αλλιώς παρκάρετε εκεί. Εμείς παρκάραμε εκεί, και μετά από περίπου 15 λεπτά περπάτημα φτάσαμε σε ένα ρέμα που τώρα (Δεκέμβριος) δεν είχε νερό. Επίσης σε εκείνο το σημείο έχει πέσει και ο δρόμος, οπότε το αμάξι δε μπορεί να συνεχίσει. (Ενημέρωση Αύγουστος 2019) Συνεχίστε στον χωματόδρομο για λίγα λεπτά ακόμα μέχρι να φτάσετε στο ρέμα.

Σε αυτό το σημείο να σημειώσω, ότι στην προσπάθεια μας να βρούμε το σπήλαιο, παρατηρήσαμε ένα λάθος στο δελτίο της ΕΣΕ (http://ese.edu.gr/wp-content/uploads/media/deltia/xix/xix_b.pdf) όσον αφορά την τοποθεσία του σπηλαίου. Το σπήλαιο δε βρίσκεται στο ρέμα Κισσοπλατάνου όπως αναφέρεται, αλλά βρίσκεται σε ένα άλλο ρέμα παράλληλο σε αυτό.

Αρχίσαμε λοιπόν να ανεβαίνουμε το ρέμα, όπου μια απρόσμενη ανακάλυψη μας άλλαξε το πρόγραμμα.

Βρήκαμε ένα άλλο σπήλαιο σε υψόμετρο 443μ, που δεν είχαμε διαβάσει κάποια αναφορά για αυτό! Αφού διαπιστώσαμε ότι αξίζει εξερεύνησης, ετοιμαστήκαμε και μπήκαμε.

Τα πρώτα μέτρα του σπηλαίου, έχουν ορισμένα σχετικά στενά σημεία, αλλά γρήγορα ανοίγει. Μπροστά μας υψώνεται ένας βράχος ύψος περίπου 6μ. Τα πρώτα 3μ είναι δύσκολα, όπου η κλίση είναι μεγάλη και ο βράχος γλιστράει πολύ. Με τη χρήση σχοινιού και ανεμόσκαλας, ξεπεράσαμε αυτό το εμπόδιο.

Στη συνέχεια, βλέπουμε στα αριστερά, μια κατηφορική αίθουσα λίγων μέτρων, όπου απλά κρατώντας σχοινί, μπορούμε να την κατέβουμε. Το σημείο αυτό θέλει προσοχή, γιατί στο τέλος της κατηφόρας, υπάρχει στα δεξιά βάραθρο βάθους περίπου 10μ, όπου η είσοδος του δε φαίνεται από ψηλά.

Επίσης σε αυτό το σημείο συναντάμε και μια μικρή λιμνούλα.

Κατεβαίνοντας το βάραθρο διαπιστώνουμε ότι το σπήλαιο δυστυχώς τελειώνει. Στο τέρμα του, υπάρχει μεγάλη ποσότητα άμμου θαλάσσης.

Αυτό που μας έκανε εντύπωση είναι ότι στο σπήλαιο δε βρήκαμε καθόλου στοιχεία από ανθρώπινη παρουσία. Αν και είναι σχετικά εύκολο να το βρει κάποιος, στείλαμε ήδη στην ΕΣΕ ένα email να μας πουν πληροφορίες για το σπήλαιο, ελπίζοντας ότι δεν έχει εξερευνηθεί 🙂

Μόλις βγήκαμε από το σπήλαιο, είπαμε να δοκιμάσουμε να βρούμε και το σπήλαιο Κολέθρα για το οποίο είχαμε αρχικά ξεκινήσει. Ευτυχώς, το σπήλαιο αυτό βρισκόταν μερικά μέτρα πιο πάνω, και η επιβλητική τού είσοδος φαίνεται καθώς πλησιάζεις.

Στην αρχή συναντάμε μία μεγάλη αίθουσα με αμμόλοφους.

Σύμφωνα με το χάρτη του σπηλαίου (τον βρίσκουμε εδώ, σελ. 58), η πρώτη αίθουσα έχει μόνο ένα πέρασμα. Όμως πλέον, έχει ανοιχτεί ένα ακόμα πέρασμα, αριστερά, από το χαρτογραφημένο, το οποίο οδηγεί σε μια ακόμα αίθουσα, που για να τη συνεχίσεις πρέπει να σκαρφαλώσεις ένα βράχο περίπου 2-3μ. Δυστυχώς την αφήσαμε για το τέλος, αλλά λόγου του ότι ήμασταν βρεγμένοι την αφήσαμε για άλλη φορά. Κάτι άλλο που επίσης έχει αλλάξει από την περιγραφή, είναι ότι το πέρασμα που οδηγεί μέσα στο σπήλαιο, δεν είναι τόσο στενό όσο αναγράφεται. Τώρα το περνάς σκυφτός.

Καθώς συνεχίζουμε στα ενδότερα του σπηλαίου, ο ήχος από το υπόγειο ποτάμι, ακούγεται όλο και πιο έντονα. Πραγματικά επιβλητικός ήχος!

Αφού δούμε την πρώτη λίμνη, και περάσουμε μερικές μικρές δυσκολίες,

συναντάμε ένα ποτάμι που έρχεται από την αντίθετη πλευρά, δημιουργεί ένα μικρό καταρράχτη και ενώνεται με ένα άλλο υπόγειο ποτάμι.

Το νερό που έρχονταν από κάτω μας, είχε μεγάλη ορμή και δε μας έδωσε περιθώρια να σκεφτούμε να κατέβουμε τον καταρράχτη όπως περιγράφεται στο δελτίο της ΕΣΕ.

Έτσι συνεχίσαμε την πορεία μας προς το σπήλαιο, με το στοιχείου του νερού να γίνεται όλο και πιο έντονο.

Το νερό ήταν αρκετά κρύο αλλά αυτό δε μας πτόησε.

Στο τέλος του ποταμού, υπάρχει λίμνη η οποία συνεχίζει με σπηλαιοκατάδυση. Εκεί σταματήσαμε εμείς.

Η ομάδα αποτελούνταν από τους (από αριστερά):

Πάνω σειρά: Αδριανός Παππάς, Φάνης Κακοσαίος, Δημήτρης Νέρης, Γιώργος Πορτοκάλογλου
Κάτω σειρά: Χριστίνα Τζάκα, Μάκης Ρόκας, Στέφανος Ψωμόπουλος, Ειρήνη Αρβανίτη

Η εκδρομή μας στην Εύβοια δε τελείωσε εκεί! Την επόμενη μέρα το πρόγραμμα είχε ανάβαση στη Δίρφη!