Η υψηλότερη κορυφή της Πάρνηθας λέγεται Καραβόλα και έχει υψόμετρο 1.413 μέτρων. Λόγω της ύπαρξης στρατιωτικής βάσης δεν είναι εφικτό να την επισκεφθούμε, ωστόσο αυτό δε μας εμποδίζει να κάνουμε το γύρο της.

Η διαδρομή είναι κυκλική, διαρκεί περίπου 2.5-3 ώρες και είναι εύκολη καθώς δεν έχει απότομες κλίσεις. Στη διαδρομή μας βρίσκεται και το Πυροφυλάκιο της Σκίπιζας στα 30 λεπτά, για όσους θέλουν να επισκεφθούν μόνο αυτό και να θαυμάσουν την εκπληκτική θέα.

Για να ξεκινήσουμε την πορεία, καθώς κινούμαστε στην άσφαλτο με κατεύθυνση το καταφύγιο Μπάφι, κάνουμε αριστερά στο δρόμο προς Σκίπιζα που βρίσκεται περίπου 200 μέτρα πριν το καταφύγιο. Μετά από περίπου 750 μέτρα συναντάμε χαρακτηριστική ταμπέλα όπου ξεκινάει το μονοπάτι.

Στην αρχή της διαδρομής περπατάμε σε μη δασωμένο κομμάτι που κάηκε στην καταστροφική πυρκαγιά του 2007. Ωστόσο, αυτό το κομμάτι διαρκεί λίγα λεπτά και από εδώ και πέρα η διαδρομή μας είναι καταπράσινη.

Μετά από 20 λεπτά συναντάμε μία διακλάδωση και κάνουμε δεξιά προς το Πυροφυλάκιο. Ύστερα από άλλα 10 λεπτά, στην επόμενη διακλάδωση, συναντάμε ταμπέλες που λένε δεξιά για Μόλα και αριστερά για Πυροφυλάκιο. Πριν συνεχίσουμε την πορεία μας με κατεύθυνση τη Μόλα, θα στρίψουμε αριστερά για το Πυροφυλάκιο, κάνοντας μία ολιγόλεπτη παράκαμψη που αποζημιώνει.

Το Πυροφυλάκιο της Σκίπιζας χτίστηκε το 1989-1990 χάρη στους Εθελοντές Δασοπροστασίας Αττικής (Ε.ΔΑΣ.Α) καθώς η συγκεκριμένη τοποθεσία παρέχει ιδανική επόπτευση στις δυτικές και βόρειες πλαγιές της Πάρνηθας.

Αφήνοντας πίσω μας τη μαγική θέα, συνεχίζουμε την πορεία μας με κατεύθυνση προς τη Μόλα. Για την επόμενη μία ώρα, ακολουθούμε τις πινακίδες με κατεύθυνση το Φλαμπούρι και κινούμαστε στο κύριο μονοπάτι.

Αν οι συνθήκες είναι ιδανικές, θα δείτε και πολλά διαφορετικά μανιτάρια στη διαδρομή

Περίπου μία μίση ώρα μετά το Πυροφυλάκιο, συναντάμε διασταύρωση για τα καταφύγια Φλαμπούρι και Μπάφι. Εμείς κάνουμε δεξιά με κατεύθυνση το Μπάφι.

Στη συνέχεια διασταυρωνόμαστε με την άσφαλτο όπου συνεχίζουμε στο μονοπάτι μέχρι μετά από λίγο να ξαναβγούμε στην άσφαλτο όπου θα παραμείνουμε μέχρι να φτάσουμε στο ίδιο σημείο από όπου ξεκινήσαμε.

Μπορείτε να δείτε τη διαδρομή και στο Wikiloc